Saturday, December 30, 2017

SENSASIE, die Christen en die INTERNET

Mens kan die sentrale boodskap van die Christelike lewe vanuit die Bybel soos volg opsom: dit is om God-gefokus, Christus-gesentreerd en Bybel-gebaseerd te leer en leef. Om alles in jou leer en lewe vanuit die wêreldbeskouing te sien en te doen. Of jy nou positiewe waarheid of weerlegging van die leuen doen, moet dit die basis en wêreldbeskouing wees waaruit jy dit doen.

RC Sproul het dit ook so opgesom: Recently a friend asked me in all earnestness, “What’s the big idea of the Christian life?” He was interested in the overarching, ultimate goal of the Christian life.

To answer his question, I fell back on the theologian’s prerogative and gave him a Latin term. I said, “The big idea of the Christian life is coram Deo. Coram Deo captures the essence of the Christian life.”

This phrase literally refers to something that takes place in the presence of, or before the face of, God. To live coram Deo is to live one’s entire life in the presence of God, under the authority of God, to the glory of God.

Die uitdaging hiervan aan ons is, "waarmee hou ons, ons besig" Waarop fokus ons? Hoe hanteer ons sake in ons lewe en rondom ons?

Wat dit vir my beteken is dat ons dinge wat openlik sigbaar is hanteer vanuit die Skrif alleen en waak daarteen om ons tyd en energie te mors op sake in die geheim waarvoor ons nie duidelike bewyse het nie.

Verder moet ons waak daarteen om deel te raak van die verspreiding van onbewysbare inligting wat die karakter en persoon van mense verdag maak terwyl daar nie duidelike bewyse is nie. Dit is 'n verbreking van die negende gebod.

Daarom moet ons baie versigtig wees om te fokus op stories wat eintlik net opeindig as skinderstories omdat daar geen bewyse is nie.

Die internet is 'n baie goeie ding wat gekom het met die moderne era. Skielik is inligting oop vir almal. Maar dit is ook net so negatief. Nou is skinderstories en elke tweede samesweringsteorie orals beskikbaar. En soos die mens nou maar is, geheime interesseer hom meer as openlike waarheid.

Elke tweede internet teoloog en entrepreneur het 'n eiertjie te lê oor alles. So raak 'n gedagte, 'n idee met 'n stertjie en later 'n artikel iewers op 'n internet-teoloog se website. En so versprei dit die wêreld in deur mense wat die hele tyd oor hul skouers loer vir nog 'n lekker storie.

Op die einde van die dag begin baie Christene se lewe en wat hulle skryf lyk soos die Huisgenoot. Vol sensasionele stories. Ons moet waak hierteen. Die vlees is lief hiervoor.

Thursday, October 26, 2017

Hoe moet Christene reageer teenoor Plaasmoorde?

Plaasmoorde is deel van 'n kultuur van moord en wetteloosheid in Suid Afrika. Ons land is 'n komplekse mengelmoes van politieke haat en armoede. Ons land het 'n geskiedenis van bloed oor alle volke heen. Al die goed werk saam om moord en roof in ons land te dryf. Om dus een tipe moord bo ander uit te sonder is nie so eenvoudig nie. Daar is ander groepe mense in ons land wat ook voel die moorde wat hulle beleef het aandag nodig weens die geskiedenis van ons land.

Voor ek verder skryf wil ek eers die volgende bely. Plaasmoorde is 'n gruwelike sonde in die oë van God. Dit is walglik en moet ten sterkste veroordeel word. Wat ook al die motiewe, daar is NIKS wat dit regverdig nie. Die regering moet plaasmoorde net so prioritiseer soos enige ander moord. Alle Christene, wit en swart, moet dit ten sterkste veroordeel, net soos hulle moord teen alle ander groepe op gelyke vlak veroordeel.

Sommige Christene reageer nou en doen 'n oproep vir protes en gebed. Wat dan van al die ander moorde in ons land? Is daar 'n verskil tussen die moord op 'n onskuldige boer teenoor die moord op 'n onskuldige kind in die Cape Flats? Nee, daar is geen verskil in God se oë nie. Die moord van 'n hawelose is net so verkeerd as die moord van 'n gesiene boer wie se vrou en kinders nou sonder 'n man en Pa is.  Hoekom reageer sekere Christene dan so erg oor 74 plaasmoorde (2015/2016), maar nie oor meer as 100 000 (2015) aborsies nie. 'n Baba word in sommige gevalle in stukke uit die baarmoeder geskeur. Protesteer en bid ons daarteen? Is daar 'n verskil? Nee, daar is nie 'n verskil nie.

Maar dit ontbloot dalk die motiewe van ons hart. Jy sien, ons moet eerlik vir onsself vra, "gaan dit oor onsself of oor God?" As dit oor God gegaan het sou ons reaksie oor alle moord dieselfde gewees het. Dan sou 100 000 aborsies ons gewalg het en sou die moord op 'n onbekende kind in die Cape Flats ons ook tot gebed gedring het.

Dalk is ons sin vir die heiligheid van lewe skeefgetrek deur ons eie selfsug. Is ons motiewe selfbehoud of heilige vrees vir God? Of gryp ons nou na God omdat dit naby ons lyf gekom het, maar vir 'n lang tyd het ons al die sondes in ons eie hart misgekyk. Vir 'n lang tyd het ons ook nie veel omgegee oor God en Sy woord nie. Moet ons nie eerder na God bekeer vir die regte redes nie? Vir Sy eer en glorie nie? Dan sal alle onreg ons ewe veel pla.

Verder moet ons as Christene bietjie nadink oor "wat is kerk?" Dit het 'n groot invloed op ons reaksie. Hoekom reageer ons net as dit oor "ons eie volk" gaan? Is alle Christene nie ons geestelike familie nie?

Die kerk is 'n multikulturele kerk wat uit alle volke, nasies en tale bestaan (Eph. 2:11-22). Daar is mense van alle kulture binne haar wat geraak word. Dus word die kerk deur alle moord en roof geraak. Die ledemate van die liggaam ervaar ewe veel pyn. Die kop kan nie dink die voet se seer is minder belangrik nie (1 Cor. 12:21-26). Die kerk is een liggaam met verskillende tipe ledemate en die hele liggaam ly as een lidmaat beseer is. Die liggaam funksioneer nie optimaal as een lidmaat ongesteld is nie

As een ly, ly almal saam. As een bly is, juig almal saam (1 Cor. 12:26). Die kerk moet medelye en solidariteit betoon teenoor al haar lede onder alle omstandighede.

Die kerk moet roof en moord veroordeel waar dit ook al gebeur. Alle Christene moet alle sonde haat, van 'n klein wit leuen tot 'n gruwelike moord oor alle groepe heen. Alle sonde verdien God se ewige oordeel. Dit beteken ons reaksie moet dieselfde wees vir die moord op alle mense. Ons moet ewe hard skree vir 'n moord op die Cape Flats as die moord op ‘n gesiene boer.

Verder moet ons onthou, Christene mag nie wraak neem nie (Rom. 12:19). Ons moet die evangelie aan ons vyande bring en hulle oproep om te bekeer van hul sonde (2 Cor. 5:20-21). Ons moet vir hulle bid en aan hulle liefde betoon (Matt. 5:44). Ons moet die wat teen ons sondig vergewe en die oordeel aan God oorlaat (Matt. 6:14-15).

Dit beteken nie ons moet stilbly nie. Ons moet in liefde die Woord van die Here spreek en Christus se voorbeeld volg soos Hy sy vyande en moordenaars liefgehad het.

As ons van harte glo alle lewe is belangrik sal ons op gelyke vlak protesteer vir alle misdaad teen die mensdom. As ons verder ook met ons swart broers en susters verenig en net soveel waarde heg aan hulle pyn sal ons dalk verbaas wees hoeveel steun ons kry uit anderskleurige geledere vir ons saak. Ons kan maar swart dra en alleen opruk na die parlement, ons gaan nie gehoor word nie. Die regering sien ons as wit mense wat net vir hul eie pyn stry terwyl daar 19000 moorde is wat net so gruwelik is.

Die essensie is..."Ons kan so blind raak deur ons eie pyn dat ons vergeet om dissipels van Jesus se liefde en genade te wees vir ALLE mense."

MAAR...mense sukkel om tans die stelling reg te verreken. Hulle is op die oomblik so emosioneel dan dink hulle jy sê boere se pyn is niks en hulle moet stilbly.

Inteendeel, kom ons plaas dit net in die regte perspektief binne die regte raamwerk. Die regte raamwerk en perspektief is 'n Bybelse wêreldbeskouing. Nie ons eie nie. Binne daai perspektief moet ons dissipels wees van Christus vir alle mense en is alle lewe en pyn ewe belangrik vir God.

Vrae:

Sal ons ook optrek na die Cape Flats waar ‘n kind vermoor is deur gangsters? Sal ons ook swart dra vir die meer as 19000 moorde waarvan plaasmoorde ‘n kleiner persentasie is?

Wat moet Christene doen?

Verenig eerste met mekaar onder een Hoof, Christus. Verstaan dat die kerk, as volk van God, uit alle tipe mense bestaan. Dat alle tipe lidmate, volwaardige lidmate is, almal se pyn dieselfde is, en ewe belangrik is.

Tweedens, veroordeel alle moorde. Plaasmoorde is nie uniek en verdien meer aandag nie. Alle moord moet ewe hard veroordeel woord. Die kerk se lidmate ly ewe veel. Omdat 'n moord naby my mense is, maak dit nie meer belangrik vir die land en die kerk nie.

Wat moet die kerk doen?

Kondig ‘n dag van gebed af en vra dat alle gemeentes ‘n biduur hou om saam te bid oor Suid Afrika. Bid vir ALLE moord, roof, korrupsie en wetteloosheid. Bely dat ons gedwaal het en nie die Woord van God gehoorsaam nie. Bid dat die Here 'n herlewing van Bybelse Christenskap bring onder alle Christene. Bid dat Christene sal terugkeer na die Woord alleen. Bid dat Christus Sy kerk sal verenig onder Hom as Hoof. Pleit by Christus om Sy kerk te genees van al haar dwaling.

Ondersoek die moontlikheid vir die kerk (alle kerke) om ‘n gesamentlike media verklaring uit te reik dat alle mense na die beeld van God geskape is en dat alle moord sonde is. Dat plaasmoorde nie ‘n hoër klas moord is as ander nie. Dat alle Christene saam staan teen moord in geheel omdat God dit haat.

Dat die kerk 'n ernstige oproep rig aan die regering om 'n voorbeeld te stel deur 'n lewenstyl van wetgehoorsaamheid. Dat die regering ook reageer en alle moord veroordeel en dat daar ernstig opgetree gaan word teen alle korrupsie, moord en wetteloosheid - eerste in die regering.

Thursday, August 10, 2017

Hoe moet ons die woord "Inspirasie" verstaan?

Inspirasie is 'n nuwe woord deur die mens geskep. Dit is 'n woord soos die "trinity." Die woord kom nie in die Bybel voor nie. Dit is iets wat ons geskep het om 'n Bybelse doktrine saam te vat.

Die probleem is die woord inspirasie kan misleidend wees. Dit skep die idee van inspraak of inblaas (inspire). Maw., God het in die mens sy boodskap ingeblaas en toe Skryf die mens. So konsep laat ruimte vir die vermenging van menslike foute en interpretasie met God se woorde.

Die Woord wat die Bybel gebruik, "θεόπνευστος, theopneustos", beteken uitgeasem (spired), nie "inspired" nie. Dit beteken "God breathed." Die idee wat God in die Bybel tuisgebring is dat God self Sy woorde uitgeasem het. Alhoewel dit deur mense geskryf was, was Hy absoluut in beheer sodat dit woorde is wat deur Hom uitgespreek is.

Die konsep laat nie ruimte vir foute in God se Woord nie aangesien God self Sy woorde uitasem en Hy nie foute kan maak nie, want Hy is perfek en heilig.

Die gedagte het verrykende gevolge vir ons konsep van inspirasie.

Al het mense geskryf, het God dit uitgeasem. God was so in beheer van die aksie, tyd, omstandighede, outeurs, agtergrond, kultuur en persoonlikhede, dat Hy alles gebruik, beplan en beheer het sodat elke woord wat geskryf sou word is asof deur Homself uitgeasem - deur Sy eie mond.

Binne so konsep is dit onmoontlik om woord vir woord inspirasie uit te sluit.

Sou mens dit uitsluit, dan is die stelling deur God in die Bybel gemaak onwaar. Sou mense dit insluit en weier om woord vir woord inspirasie te huldig, moet jy bely dat God foutiewe woorde uitgeasem het.

Woord vir woord inspirasie gee goddelike gesag aan die hele Woord tot op woord vlak sodat die prediker kan verklaar, so "se die Here, Here," by die lees van die Woord.

Dit gee die prediker die gesag om te verklaar dat die Bybel die heilige Woord van God is en geen foute het nie. Dit gee die leraar verder die Goddelike gesag om oor alle sake te kan praat. Dit maak die Bybel relevant en foutloos oor alle aspekte van die lewe.

Deur woord vir woord inspirasie kan die apologeet tot op woord vlak die vyande van die Bybel weerlê en wys wat elke woord beteken soos deur God uitgeasem.

Dit verhoed sekere mense om seker woorde weg te laat of te ignoreer. Sou ons nie woord vir woord inspirasie handhaaf nie, kan vertalers kies om sekere woorde wat nie sin maak nie weg te laat. Kan dwaalleraars woorde weglaat en verander soos hulle wil om die regte boodskap te kry.

Die betekenis van 'n teks is direk gekoppel aan die woorde wat gebruik word. Ek het ook hermeneutiek gestudeer. Een van die prosesse is om die woorde te analiseer in die Grieks of Hebreeus om te kyk wat dit beteken. Dit bepaal ook wat die teks beteken. Selfs die sinskonstruksie word geanaliseer om die kern idees te kry. Hoe wil iemand dan woordelikse inspirasie afmaak of ignoreer. Sonder dit sou hermeneutiek doelloos en gesagloos wees.

Sou ons nie woord vir woord inspirasie handhaaf nie, is baie van God se beloftes onwaar, soos die een. "the words of the LORD are flawless, like silver purified in a crucible, like gold refined seven times" (Ps. 12:6). Let op die meervoud, "words." Waar sou die woorde wees wat God gesuiwer het en belowe om verewig te bewaar. Is dit net sekere woorde in die Bybel?

Soos die een ook, "if anyone takes away from the WORDS (meervoud) of the book of this prophecy, God will take away his share in the tree of life and in the holy city" (Deut. 4:2; Rev. 22:19). Weereens, wat se woorde praat ons hier van? Is dit net sekere woord in die Grieks en Hebreeus? Of is dit alle woorde?

Ja, daar is 'n argument dat dit hier net oor Openbaring? Dit is eintlik 'n swak argument, want wat vir die HELE boek openbaring geld moet dan vir ander boeke ook geld. Of is ander boeke minder geïnspireer as Openbaring?

Verder word die beginsel in Deuteronomium ook herhaal. Geld dit ook net vir die eerste 4 boeke, of die wet? As die beginsel vir Openbaring en die eerste 4 boeke geld, waarom nie die res nie? Die Bybel is tog een Woord van God?

As ek van buite myself, deur God se oë (Bybel) na die sake kyk, het ek nie 'n keuse om te glo wat God sê nie. Dat die HELE Skrif, woord vir woord uitgeasem is deur Hom.

Die moderne idees aangaande inspirasie - dat slegs 'n boodskap geïnspireer was - is nuwe idees van die afgelope 100-150 jaar. Dit is nie deur die kerk deur die geskiedenis gehandhaaf nie. Konstant deur die geskiedenis van die kerk het teoloë woord vir woord inspirasie gehandhaaf; dat die hele woord in sy totaliteit foutloos en gesaghebbend is.

Die Belgic Confession (Nederlandse Geloofsbelydenis) en Westminster Confession handhaaf konstant woordelikse inspirasie.

Verder, in die Bybel bestaan daar nie die idee dat slegs die boodskap geïnspireer is nie. Dit vaal op verskeie punte.

Dit sou beteken ons kan maar woorde weglaat sonder risiko. Dit is nie wat God belowe of teen waarsku nie. Tweedens, ontken dit God se definisie aangaande inspirasie - die hele Skrif is "God breathed." Sou woordelikse inspirasie nie waar wees nie, beteken dit God het foutiewe en onheilige woorde uitgeasem.

Verder sien ons in die Bybel dat al die verse wat oor die suiwerheid en inspirasie van die woord praat, gaan tot op woord vlak af (2 Tim. 3:16-17; 2 Pet. 1:19-21; Ps. 12:6; om 'n paar te noem).

Vir 'n meer volledige lys van verse aangaande inspirasie en foutloosheid besoek die skakels: "Preservation of Scripture" en "Inerrancy Of The Bible."

God het in die Bybel belowe om Sy Woord te suiwer, te heilig en verewig te bewaar, wat deur Hom woordeliks uitgeasem was.

En daarop se ek AMEN, laat dit so wees!

Wednesday, August 9, 2017

Die gevare van 'n swak Skrifbeskouing

Die inligting in die artikel kom uit Facebook kommentare van 'n vriend, emeritus Ds Andries Louw.

Sy skrywe sal ons help om reg te verstaan wat vandag in baie kerke gebeur.

Die Bybel openbaar drie hoof pilare vir 'n Christelike wêreldbeskouing. Christus-gesentreerd, Trinitaries-gefokus en Bybel-gefundeerd. 'n Afwyking hiervan het verskillende dwalinge tot gevolg soos deur Ds Andries Louw uitgewys.

Ds Andries Louw skryf:

Ek is van oordeel dat indien ons vanuit die sentraliteit van God in die formulerings van die belydenisskrifte die belang van die Skrif as minder belangrik definieer, dit die deur vir twee sake oopmaak: een, die relativering van gedeeltes in die Skrif wat vir die (post)moderne mens ongemaklik en selfs onaanvaarbaar voorkom; en twee, die byvoeging van ander "kennis" of insigte wat nie Bybels is nie. Die eerste is veral tipies van liberale of sogenaamde revisionistiese teologie wat sekere Skrifuitsprake in die lig van die sentrale boodskap wil relativeer of ignoreer. Dit gebeur bv. wanneer daar geargumenteer word dat die verbod op homoseksuele praktyke gerelativeer word vanuit die liefdesgebod. Dit impliseer egter dat die aanvanklike verbod nie uit (God se) liefde voortgespruit het nie, maar uit die moderne begrip van onverdraagsaamheid of huigelagtigheid (Eng "bigotry"). Dit sou God tipeer as liefdeloos. Goeie en deeglike navorsing oor die aard en praktyk van homoseksualiteit toon egter onweerlegbaar die negatiewe en selfs dodelike gevolge van daardie praktyke en lewenstyl, wat, selfs al sou dit nie in die Skrif veroordeel word nie, gewoon vanuit 'n logiese en verstandige oorweging van lewenskeuses, of as jy wil vanuit humane oorwegings, afgekeur en en verwerp moet word.

Die tweede gevaar, naamlik om die deur vir ander, "nuwe" kennis oor God en die mens oop te maak. Dit gebeur in die mistiek, wat meen om totaal nuwe insigte te ontdek of na vore te bring wat nie in die Skrif te vinde is nie. Dit gebeur bv in radikale mate in die boek (en fliek) van Young "The Shack" waarin God op onBybelse maniere voorgestel word en eintlik 'n nuwe, ander boodskap as die Bybel verkondig.

Om saam te vat oor die twee gevare wat ek hierbo genoem het: die gereformeerde beginsels van die betroubaarheid en genoegsaamheid van die Skrifopenbaring moet ons bewaar teen beide dwalings, om iets weg te laat of te ignoreer en ook om iets by te voeg. Die interessante en tegelyk hartseer werklikheid in die NG Kerk vandag is na my mening die populariteit van die "emerging church movement" waarin beide elemente van liberale teologie en van die mistiek sterk figureer. Bv ECM-leier Rob Bell het onlangs in onderhoud met Oprah oor homoseksualiteit gesê dat die Christelike kerk nie meer kan vertrou op woorde wat 2000 jaar gelede geskryf is nie (sic !). En verder word daar in die ECM al meer oorgeleun na die mistieke spiritualiteit en praktyke en leerstellings van die RKK asook van die oosterse mistiek. Tyd en spasie ontbreek om in detail hierop in te gaan. Ek noem egter die feit dat talle new age praktyke nou geïnkorporeer word soos "contemplative spirituality/prayer", "breath prayer", "fractals", laberinte ens,ens. Radikale navolging van die mistiek kan selfs lei tot 'n totale navolging van Oosterse mistiek en die versaking van die Christelike geloof soos wat inderdaad met 'n Pretoriase predikant gebeur het.

Tuesday, August 8, 2017

Wat glo en bely ek aangaande die Woord van God?

God verklaar self oor Sy eie Woord wat dit is en wat die aard van die inspirasie is waardeur die Woord gekom het (2 Tim. 3:16-17; 2 Pet. 1:19-21).

Dit is "God breathed." Dit beteken, al is die Bybel deur mense geskryf binne hul konteks en kultuur, was God so in beheer van die hele proses - kultuur, agtergrond, omstandighede en mense - dat dit wat die oorspronklike outeur neergepen het, woord-vir-woord, God se uitgeasemde Woorde is.

God verklaar verder dat Sy woorde suiwer en foutloos is en so bewaar sal word vir Sy Ekklesia. Die kerk sal altyd 'n betroubare, woord-vir-woord, weergawe hê van die oorspronklike Grieks en Hebreeus waarin die oorspronklike outograwe geskryf was.

Daar is twee beginsels wat God oor Sy eie Woord verklaar. Dit is woord-vir-woord foutloos en sal woord-vir woord deur Hom bewaar word vir die nageslagte. Die verse wat die twee beginsels verduidelik kan by die skakels gelees word: "Preservation of Scripture" en "Inerrancy Of The Bible."

Aangaande die aard van inspirasie van die Bybel, verduidelik Herman Bavinck soos volg:

"Inspiration extended to all chronological, historical, and geographical matters, indeed to the words, even the vowels and the diacritical marks" ~Herman Bavinck, Reformed Dogmatics Volume 1, p. 415

Aangaande die belangrikheid van 'n woord-vir-woord inspirasie van die Bybel, verduidelik Herman Bavinck soos volg:

"A historical, i.e., a human and fallible authority is not sufficient. Because religion pertains to our salvation and is related to our eternal interests, we can be satisfied with nothing less than divine authority. We must not only know that Scripture is the historical record of our knowledge of Christianity and that it most accurately contains and reproduces the original Christian ideas, but in religion we must know that Scripture is the word and truth of God. Without this certainty there is [for us] no comfort either in life or death. And not only does every Christian need this assurance, but the church itself as institution cannot dispense with this certainty either. Both the Christian faith and Christian preaching require divine authority as their foundation. Faith will totter if the authority of the divine Scriptures begins to waver." ~Herman Bavinck, Reformed Dogmatics Vol. 1, p. 461.
Die woord-vir-woord inspirasie en die behoud van die Bybel (verbal plenary inspiration) staan nie op logiese argumente of menslike redenasies nie. Die foutloosheid en behoud van God se Woord staan hoofsaaklik op God se eie beloftes.

So spreek die Here, Here,

"The WORDS of the Lord are PURE WORDS, like silver refined in a furnace on the ground, purified seven times. You, O Lord, will KEEP them; you will GUARD us from this generation FOREVER" (Ps. 12:6-7).

Sou die beloftes nie waar wees nie, dan lieg God en die Bybel is slegs 'n menslike dokument met gedagtes oor die Godheid soos die post-modernisme wel beweer.

Dan kan die Woord van die Here gebreek word. Dan is Jesus se woorde ook nie waar nie. "Scripture cannot be broken" (John 10:35). Dan kan ons ook nie Jesus se eie woorde gebruik nie, want dit was slegs Sy boodskap wat geïnspireer was.

Dan is morele regverdigmaking soos die Rooms-Katolieke Kerk beweer reg, want die woordjie "alleen" agter "genade" is debatteerbaar aangesien God dit nie geïnspireer het nie (Eph. 2:8). Paulus kon dit slegs bygevoeg het weens sy begrip van die godheid binne die konteks van sy tyd.

Tweeduisend jaar later kan ons ander betekenis heg aan woorde aangesien die boodskap belangrik is en nie die woorde nie. Dan is "Progressive Christianity" reg as hulle beweer woorde se betekenis verander met tyd en vandag kan ons ander betekenis daaraan heg, want God het nie woorde, tyd en sinskonstruksie geïnspireer nie.

Dan bevat die boodskap wel sekere goeie dinge om na te volg, maar die woorde daarin dra nie gesag nie. Dit is maar net hoe die mense van daai tyd vanuit hul ervaring dinge gestel het. Dan is Jesus nie die "Logos" of "Theos" (God) nie (Johannes 1).

Dan is die Jehova getuies en Moslems inderdaad reg. Hy is net "'n god", nie die "God-man" nie. Dan is Jesus se maagdelike geboorte voorwaar onder verdenking, want die woordjie "maagd" in Jesaja en Mattheus kan ook net jong vrou beteken en nie 'n "maagd" nie.

So val ons teologie op die grond.

Ek dank die Here dat Hy aan my in Sy Woord belowe dat Sy woord nie deur mense gekom het nie, maar deur die Gees uitgeasem is - woord-vir-woord. Dat apostels en profete deur die Gees gedryf was, soos wind 'n boot dring waar dit moet gaan, om woord-vir-woord neer te pen presies wat God wou sê, sodat dit Sy uitgeasemde woorde is.

Daarom kan ek vandag met goddelike gesag en vertroue verklaar, "so se die Here, Here," elke keer as ek die Woord, woord-vir-woord, lees. Daarom kan ek weet dat Hy totaal in beheer was van die proses, selfs voor die geboorte van die apostels en profete (Jer. 1:5; Gal. 1:15) - van die ewige verlede af.

Hy het alles beheer en perfek saamgestel. Kultuur, omstandighede, persoonlikhede, mense en woorde. Hy het alles gekies en saamgevoeg in presiesheid omdat Hy alomteenwoordig is. Omdat Hy God is. Omdat nie een molekule beweeg buite Sy beheer en raadsplan nie. Omdat Hy selfs die sonde gebruik om Sy wil uit te werk, sodat die sonde in die skrywers nie enige invloed gehad het op die suiwerheid van die Woord nie.

Daarom kon Hy woord-vir-woord deur direkte inspraak (by tye) of deur goddelike voorsienigheid (by ander tye) seker maak sondige mense skryf Sy woorde neer sodat dit Sy uitgeasemde stem is.

Hy was ook so in beheer van die kopieer proses sodat ons vandag 'n Griekse en Hebreeuse weergawe kan hê wat die oorspronklike getrou genoeg weergee sodat ons elke woord kan glo.

Die hoof rede is? "The WORDS of the Lord are PURE WORDS, like silver refined in a furnace on the ground, purified seven times. You, O Lord, will KEEP them; you will guard us from this generation FOREVER" (Ps. 12:6-7).

God het belowe om altyd aan sy Ekklesia 'n getroue weergawe beskikbaar te stel van al Sy woorde.